• Commercials by the Sea 2015 uitermate succesvol verlopen!

Commercials by the Sea 2015 uitermate succesvol verlopen!

De 5e editie van Commercials by the Sea is zeer succesvol verlopen. In de DaVinci Cinema in Goes kregen meer dan 140 Zeeuwse communicatieprofessionals een topprogramma voorgeschoteld. Zij keken naar de beste commercials ter wereld, die in Cannes beloond werden met een hooggewaardeerde bronzen, zilveren of gouden Lion.

Daarnaast maakten de internationale topsprekers de verwachtingen meer dan waar!  Het geheel werd op professionele en prettige wijze aan elkaar gepraat door Lieneke de Wolf, die deze editie de gastvrouw was. De initiatiefnemers zijn dan ook erg tevreden over het verloop van de avond. Voor ComNetZ ligt de lat voor een nieuwe editie weer een stukje hoger.

“pleidooi voor geklooi”
Polle de Maagt inspireerde het publiek met een pleidooi voor geklooi. Veel organisaties steken een heel veel tijd, geld en energie in grote strategische trajecten, maar Polle adviseert bedrijven om gewoon aan de slag te gaan! Steek veel effort in het verbeteren van de customer experience, en verval niet in ellelange trajecten.

“aim for fame”
Alewijn Dekker vertelde hoe ze bij Duval Guillaume anno 2015 tegen merken aankijken. Vroeger konden merken de conversatie beheren, maar dat is tegenwoordig wel anders. Uit onderzoek blijkt dat 70% van de gesprekken over jouw merk oncontroleerbaar zijn. Storytelling is niet meer aan de orde, maar zorg dat je je doelgroepen voorziet van info om over te praten.

Beide sprekers wisten het publiek continu te boeien met relevante en bekende cases. Dit zorgde voor de nodige interactiviteit en gaf het aanwezige publiek voldoende inspiratie om zelf aan de slag te gaan.  Op de vraag ‘maar wat kan het MKB hier nu mee?’ werd dan ook passend geantwoord. “Je hoeft echt geen megabudget te hebben om op te vallen of iets leuks te doen. Denk anders, doe anders en vooral durf anders te zijn. Zorg dat ze over jouw bedrijf praten, en niet over de concurrent.

Voor Commercials by the Sea gaat de organisatie bewust op zoek naar sprekers van buiten de provincie. Inspirerend, prikkelend en leerzaam, dat is het doel. En praktisch toepasbaar maken van deze inspiratie. Hoewel de cases van de sprekers ging over de grote wereldmerken als KLM, Nike, Carlsberg etc, is het inzicht en het gebruik maken van de creativiteit van deze strategieën juist zo boeiend.

Namens de initiatiefnemers,

Rones / de Wilde Zeeuw
Patrick / Cows & Stars
Maarten / Thumbed
Francesco / Cavailleri & CO
Jesper / DailyDialogues

Uiteraard bedanken we ook al onze sponsoren, want zonder onze sponsoren kan een event als Commercials by the Sea niet georganiseerd worden!

Bekijk hieronder een sfeerimpressie van Commercials by the Sea 2015.


Nieuws

Commercials by the Sea 2015 uitermate succesvol verlopen!

Commercials by the Sea 2015 uitermate succesvol verlopen!

In de DaVinci Cinema in Goes kregen meer dan 140 Zeeuwse communicatieprofessionals een topprogramma voorgeschoteld. Zij keken naar de beste...

Lees verder...


Lieneke de Wolf presenteert Commercials by the Sea

Lieneke de Wolf presenteert Commercials by the Sea

De organisatie van Commercials by the Sea is blij met de toezegging van Lieneke de Wolf als presentator.

Lees verder...


Internationaal topprogramma voor Commercials by the Sea

Internationaal topprogramma voor Commercials by the Sea

Wij zijn ontzettend trots met de toezegging van twee internationale sprekers, die vanuit hun eigen ervaring en deskundigheid hun visie...

Lees verder...


Topspreker Alewijn Dekker op Commercials by the Sea: 27 Cannes Lions in 3 jaar!

Topspreker Alewijn Dekker op Commercials by the Sea: 27 Cannes Lions in 3 jaar!

De organisatie van Commercials by the Sea is erg verheugd met de toezegging van topspreker Alewijn Dekker. Hij is sinds...

Lees verder...


Polle de Maagt spreekt op Commercials by the Sea 2015

Polle de Maagt spreekt op Commercials by the Sea 2015

Polle is één van de beste sprekers op het gebied van digitale marketing en treedt op in binnen- en buitenland.

Lees verder...