Jeroen Veldkamp van Veldkamp Produkties maakt het sprekersprogramma compleet!
Het programma voor Commercials by the Sea 2018 is compleet. De tweede spreker op deze avond is Jeroen Veldkamp, eigenaar en directeur van het fullservice videoproductiebedrijf Veldkamp Produkties. Hij weet als geen ander hoe je (online) video inzet om met indrukkwekkende content doeltreffende campagnes te maken.
Veldkamp Produkties
Veldkamp Produkties bedenkt en maakt al sinds 1995 in opdracht van overheden en bedrijfsleven inspirerende en effectieve videoproducties en adviseert, bedenkt en begeleidt toonaangevende organisaties in online videomarketing. Hun expertise ligt in het vertellen van verhalen middels videoproducties. Van voorlichtingsfilms, bedrijfsfilms, instructiefilms tot animaties of interactieve films waar de kijker zelf bepaalt wat hij wilt zien; het aantal mogelijkheden binnen Veldkamp Produkties is enorm. De variëteit is ook terug te vinden in hun brede klantenkring, regionale bedrijven zoals ZLM Verzekeringen maar ook grote (inter)natiale bedrijven zoals Philips, PSV, Efteling of VVV Nederland en GGD mogen ze tot hun opdrachtgevers rekenen. Met een groot aantal disciplines binnen het bedrijf kan concept, pre-productie, opnamen, montage en post-productie intern worden gerealiseerd. Met hun videoproducties hebben ze al diverse prijzen en awards gewonnen. Zo is Veldkamp Produkties Bronze World Medal winnaar bij New York Festivals World’s Best TV & Films met de corporate moodfilm ‘We bring high-tech to life‘ voor Sioux in de categorie ‘Society & Social issues’ en hebben ze in 2017 de Gouden Reiger voor de beste audiovisuele doelgroepencommunicatie in Nederland gewonnen.
Intense beleving
Jeroen Veldkamp heeft in 1994 de HBO-opleiding 'Audio Visuele Productie' te Sittard afgerond. Na een stage bij de Bossche Lokale Omroep Stichting (BLOS) in ’s-Hertogenbosch - destijds een van de meest professionele lokale omroepen - neemt hij de stap tot zelfstandig ondernemer. Hij gaat onder de naam Veldkamp Produkties aan de slag als producent van televisieproducties, videoproducties en commercials. De eenmanszaak gaat in 2000 over in Veldkamp Produkties BV waarvan hij directeur en eigenaar is. Zijn visie is het overbrengen van beleving, die gevormd worden door video en audio samen. Een frons, kippenvel, verbazing, woede, verlichting, voldoening, een lach; beleving is intens en dat wil hij laten zien op het witte doek.
Als spreker weet Jeroen ook zijn publiek ook te binden. Zijn uitgebreide kennis over online video strategieën, jarenlange ervaring over hoe je onderscheidend kunt zijn tussen de andere miljarden online video’s en voorbeelden van indrukwekkende videoproducties zorgen ervoor dat het verhaal over online videomarketing gaat leven.